קמעונאות
[:IW]במשך כ-40 שנה היתה למשפחת באשר הירושלמית בסטה קטנה בשוק מחנה יהודה, הם בישלו אוכל ביתי על פתיליות ואלי באשר המשיך את מסורת הוריו. לפני 17 שנה טייל אלי עם אשתו באירופה והתאהב בעולם הגבינות, אלי הריח לא רק גבינות אלה גם הזדמנות עסקית והחל לייבא גבינות איכותיות משווקים ומחלבות קטנות באירופה. הבסטה הפכה לחנות קטנה לגבינות. אלי באשר התמחה עם הזמן והפך לפרומאז'ר המוסמך היחידי בארץ (יכול לזהות כ-300 סוגי גבינה בעיניים עצומות).
[:en]
For 40 years the Basher family had a small both in the ‘machne yehuda’ market, they served home cooked meals and Eli basher intended on continuing his parent’s tradition.
17 years ago Eli was traveling with his wife in Europe and fell in love with the world of cheese. Eli saw more than just cheese in front of him, he saw a business opportunity, and started importing quality cheeses from small markets and Dairies in Europe.
The small both became a small cheese shop. Eli Basher became the only qualified fromager in Israel (he can identify 300 types of cheese with his eyes closed)
More
[:IW]Grātue הוא מותג כלי בית ומטבח. מאחוריו עומדת משפחה אמיתית ואוהבת, שהשכילה לתרגם את ערכי הנתינה הבלתי מתפשרת שבה לקולקציית פרימיום של כלי בית ומטבח, כזאת שאתה נהנה לתת לאהוביך ואף לעצמך...
[:en]Grātue is a home-ware and kitchenware brand. Behind it stands a real and loving family, which was able to translate its values of unconditional giving to a collection of premium kitchenware items. Objects of everyday use that you would happily give to your loved ones, or even yourself.
[:IW]סטודיו קאהן מייצר עבודות קרמיקה ייחודיות שצריך לשבור כדי להשתמש.. המוצרים מגיעים שלמים והמשתמש שובר אותם כדי להפכם לשמישים. זה מרגש.. איך מעבירים את החוויה הזאת באריזות? איך מסבירים את המורכבות והייחודיות של המוצר? האתגר גדל כשהלקוח סיפר לנו שהוא הגדיר תקציב לפני העבודה ושכנראה הולכים להדפיס על קראפט חום בשני צבעים..
[:en]
Studio kahn creates ceramics works that you need to brake in order to use. The products come in one piece and the user breaks them to make them usable. It’s exiting…how can you explain that experience in a package? How can you explain the complexity and uniqueness of the product?
The challenge grew even bigger when the client told us the budget was set and we were going to be printing on brown Kraft paper, in two colors…
More[:IW]מהר מאד הבנו בעבודה עם בני משק עפאים שהמסר הוא "עבודה ידנית מסורתית" – גבינות העיזים האורגניות ומוצרי המשק האיכותיים מופקים בעזרת טכניקות מהעולם הישן, בצורה מסורתית ובקצב שלהם.
מה שיותר לאט יותר טעים חוזר ואומר הדיי עפאים אחד מבעלי המותג.
[:en]It didn’t take long to understand that Ofaimme farm’s message is “traditional manual labor” – there organic goat cheese and quality farm products our produced with old world technologies, in a traditional way, at there own time. What’s slower is better says time and again Heday Ofaimme, one of the brand owners.
[:IW]כשמה כן היא. הממלכה של השוק. ורוני (הבחור שמסתובב עם כתר ומחלק טעימות) הוא המלך.
שוק מחנה יהודה הוא ההשראה לשפה הגרפית של ממלכת החלבה. שלטי המבצעים בעבודת יד, הטיפוסים, הצעקות, המשפטים המצחיקים שמנסים למשוך תשומת לב מאלפי הקונים, הגימיקים בהם משתמשים בעלי הבסטות כדי שתעצור ותטעם ואולי אף תקנה.. כל אלה וכמובן איכות החלבה הבלתי מתפשרת, הבריאה והטעימה כל כך שמשו אותנו ביצירת המיתוג לממלכת החלבה.
[:en]
The name says it all – the kingdom of the market. And Roni(the guy wearing a crown and giving out samples) is king.
‘machne yehuda’ market is the inspiration for the graphic language of the halva kingdom. The hand written signs, the characters, the yelling, the funny sentences trying to catch a shopers ear, the gimmicks the both owners u se to make you stop and taste and maybe even buy. Al of those reasons and of course the healthy delicious halava served us in creating the barnading for the halva kingdom
More