"ישראל היא המדינה היחידה שבה סופרים את הכסף גם כשהוא יוצא מהכספומט" – משפט אמיתי, וגם תמצית האתגר שעמד בפנינו: איך מעצבים חוויית כספומט שנותנת תחושת ביטחון, משרה אמון, וגם מצליחה לבלוט בזירה צפופה כמו קניון ישראלי?
הכול התחיל כשחברת קרן התמר רכשה את רשת הכספומטים של שב"א – יותר מ-300 מכשירים בפריסה ארצית, שהפכו לרשת הגדולה בישראל. המשימה שלנו הייתה לייצר זהות חדשה לרשת – כזו שתשדר חדשנות, נגישות וטכנולוגיה מתקדמת, מבלי לאבד תחושת אנושיות ונוחות שימוש.
הקמפיין:
בחרנו בשם הקולע Smart (תודות לקופירייטר רומם סרנגה), שמכיל בתוכו גם הבטחה וגם אופי. צבע המותג המרכזי שנבחר היה ירוק – למרות החשש מהזיקה המסחרית הכבדה, גילינו שהאסוציאציה המיידית שלו בקרב הציבור היא דווקא סביבתית ואמינה – מה שתאם בדיוק את הדרך שבה רצינו לדבר אל המשתמשים.
העיצוב הגרפי שנבנה התמקד בנראות ברורה ובולטת במרחב הציבורי, במעטפת עיצובית שמייצרת חוויה נעימה, בטוחה ואינטואיטיבית – גם כיום, כשמדובר בפעולות בסיסיות כמו משיכה או בדיקת יתרה, וגם כהכנה לעתיד שבו הכספומט יהפוך לנקודת שירות חכמה ורב-שימושית.
כיום Smart היא חברת היא חברת הכספומטים המובילה בישראל.